tisdag 1 november 2016

Varsågod, här får du glass till morgon middag kväll!

Ja här äter vi glass dygnet runt!
En bra grej är att servera Lilla J efterrätt, då sitter han gärna kvar en lite längre stund och käkar och då hinner man själv dricka kaffe!
En efterrätt som han älskar är den hemmagjorda "glass" som jag brukar göra.
Jag mixar banan, jordgubbar och kokos. Sen fryser jag det i en liten burk och serverar.
Glass av frukt. Perfekt!




En annan riktigt go grej var det här receptet på scones som vi testade i helgen:

Du behöver


Scones

  • 8 dl vetemjöl
  • 1,5 mskbakpulver
  • 1 tsk salt
  • 100 g smör
  • 4 dl mjölk eller filmjölk
 

Gör så här

  1. Scones
    Värm ugnen till 225 grader. Skär smör i tunna skivor. Blanda samman mjöl, bakpulver, salt och smör. Tillsätt mjölken och arbeta snabbt ihop till en deg.
  2. Ta upp degen på en mjölad arbetsbänk och dela den i två delar. Lägg på smord plåt och forma varje del till en rund kaka. Snitta kakorna i fyra delar med en vass kniv.
  3. Grädda dina scones mitt i ugnen i ca 15 min. Låt sconesen svalna något på galler innan de avnjuts ljumma med smör och ett gott pålägg.
Det kommer från koket.se och set enda jag saknade var en god marmelad, det hade passat bra till!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar