fredag 20 januari 2017

Aktivera mera

Helg igen!
Att jobba 80% och vara ledig fredagar är fantastiskt! Helgen blir lång och härlig!
När jag kom hem igår grävde vi i sandlådan och jag slurpade i mig av solen som kilade fram mellan träden.


När det är +7 grader ute så kan man ha den fina hundjackan. Tacka ver jag Lindex rean och fodrade galonbyxor!

Förutom att slänga hundskit över staketet och bygga sandtorn så blev torsdagsnöjet gymnastik!
Lilla J förvånade oss på torsdagsmorgonen med att veta vad gymnastik var. Han tog på sig springskorna själv (på fel fot) och stallde sig på alla fyra och körde övningar. Vilken kille!
Takterna satt i även när vi kom till idrottshallen och det var mycket barn med. Det var som att se honom hamna i sitt rätta element!
Han körde hela hinderbanan och tyckte att mamma bara behövde hjälpa till med att lyfta honom upp på plinten och fånga honom när han kastade sig ner på andra sidan. Han for över tjockmattan, attackerade trampetten och forserade bänkarna. Plötsligt var han högst uppe i en ribbstol. Svettigast i lokalen var 1. Jag. 2. Lilla J. Men det tyckte han var lungt för det stod ju vattenflaskor utspridda i hallen (andra barns flaskor) så det var ju bara att dricka lite ur dem när man passerade.
Vi hade egen flaska med, men det räckte inte med bara den.

När vi kom hem var han utsvulten som ett lejon och jag var glad att maten var förberedd. Han slukade blodpudding, potatis, ärtor och min yoghurt.
Sen somnade han som en stock i sin egen säng när han drack välling.

Idag kör vi öppna förskolan på förmiddagen.
Nu ska vi aktivera oss!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar