torsdag 23 mars 2017

Vilken födelsedag!

Frukost på sängen med gokaffe, smörgås, skönsång och Lilla J som matade mig med Non-Stop!
Vilken start på 34-års dagen!
Redan när dagen började så förstod jag att den skulle bli toppen!

På jobbet berättade jag att det var min dag idag och tog tacksamt emot sång och gratulationer, blygsamhet får vara för ett annat år!
Är man 34 år härlig, har finblusen på och lockat håret då vill man ju njuta av hela dagen!

På vägen hem stannade jag på blomsterhandeln och köpte de sötaste små vaserna jag sett, små blommor till och snöre så att hela härligheten kunde hängas upp i fönstret.
Jag skojar inte när jag säger att det står på min topp 10 lista av älsklingssaker att göra att gå i blomsteraffärer och på handelsträdgårdar.

När jag kom hem kunde jag inte låta bli att stoppa fingrarna i jorden, ännu en äslklingssak! Pysslade om uteblommorna som jag satte igår och vid min sida hade jag min vapendragare Lilla J som likt sin mor älskar att gräva! Han hade med sig sandlådespaden och grävde lite här och sär i rabatten!

Key lime pie blev det som fika när gästerna kom. Hela familjen närvarade och gästerna åkte hem först när Lilla J bäddade ner sig i sängen och började prata om nenning.


Jag har fått så fina presenter!
Det märks att familjen känner mig. Mandelmanns köksbok låg i ett av paketen, som att få serien Mandelmann i bok! Superfin! Kunde inte låta bli att börja läsa på en gång. Blev inspirerad och ville laga något! Hittade ett stackars äpple i fruktskålen som jag gjorde äppelmos av! 

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar