torsdag 27 april 2017

1 år i huset!

Om ungefär en vecka så har vi bott ett år här på ön.
Jag är så glad att vi hamnade just här!
Lugn och ro, natur och roliga grannar!
När jag tittar igenom bilderna från året som gått så inser jag hur många
härliga minnen vi redan har hunnit skapa här och många, många fler ska det bli!
































En dag när vi precis flyttat in i huset kom en pianostämmare hit,
vi satt en stund på trappen och tog en kopp kaffe och så frågade han oss
om huset skulle vara vår sommar stuga.
Men nej, vi skulle bo i det på heltid. Det var en härlig känsla att få säga det!

Det hände en hel del i somras, nytt räcke på trappen och nytt staket, moppa var mycket här och fixade. Lilla J fick en sandlåda. Gamgam var här och hjälpte till med rabatterna.
Vi åt så mycket rabarber att det sprutade rabarber ur öronen.
Ofta sitter vi och tittar ut över vattnet från trädgården, uteplatsen eller från något av rummen och bara njuter av att få bo precis här!
För första gången på flera år känner jag att jag inte vill flytta, inte bara för att jag inte orkar utan för att jag inte vill! Att den allra finaste tiden är på gång nu gör ju inte direkt saken sämre!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar