söndag 9 april 2017

Aktivering för hela familjen

Idag har vi aktiverat oss i solskenet ända tills vi var så trötta att vi stupade i säng jag och Lilla J.
Det storartade vi gjorde var att hänga i mommo och moppas trädgård.
Tänk så trött man kan bli av att grilla korv, gräva sandlåda och leka med kusinen.
Ja såklart blev jag nog lite trött av att se till att han inte åkte bil eller cykel nerför trappen, kastade något skört (eller sig själv) genom fönstret och se till att Lilla J och Hugo höll sams om bollarna.
När de fyller 2 börjar de förstå faror har min mormor sagt. Hittills gäller det mest bilar som han har respekt för, elstaket och ormar som vi har lyckats skrämma honom för och saker som kan ramla ner från taket i idrottshallen på gympan.
Sånt som höjder, branta trappor och vassa saker skrämmer honom inte nämnvärt.


Såklart blev nog han lite trött av allt jobb han har gjort idag. Han "hjälpte" mig att dammsuga genom att stänga av en gång i minuten och sen springa och gömma sig så att jag fick stanna och starta dammsugaren igen. Sen har han snickrat lite med morfar.


Imorgon får vi ta det lite lugnare!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar