onsdag 31 maj 2017

Nematoder

-I samarbete med snigelshopen.se-

Min kamp mot mördarsniglarna rullar vidare. I år har jag hittills färre sniglar i trädgården än förra året. Jag har använt snigelfällor, medel och varit noggrann med att plocka de sniglar jag hittat.
Nu har jag dessutom blivit en snigeljägare av rang när jag i ett samarbete med snigelshopen.se ska få testa nematoder som är en slags liten mask som äter sniglarna. 


Maskarna vattnas ut i trädgården där man vet att sniglarna håller till. Snigelshopen har även ett fiffigt paket där man vid tre tillfällen får hem nya  maskar på posten som man ska vatttna ut lagom innan de förra dör. Allt för att hålla sniglarna borta!

Alla som har drabbats av en riktig epidemi av mördarsniglar vet hur vidrigt det är och detta ger mig verkligen hopp om att jag ska få ha växterna i fred i sommar!
Just nu ligger paketet i kylskåpet och väntar på att få komma ut i trädgården och börja jobba!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar