lördag 30 december 2017

Kusinlek

Idag har vi varit och hälsat på hos kusinvitamin och lekt med alla hennes leksaker. Det är så kul att våra små kottar på riktigt har börjat leka med varandra nu. Det är 1,5 år mellan dem och nu blir det 1,5 mellan minsta kusinen och Lilla G, lite kul!


Årets näst sista dag har varit bra och jag känner mig redo för 2018 och nya utmaningar. Ja så redo som man kan bli för att lämna ett år och välkomna ett nytt, alltid lite vemodigt på något sätt. Det känns som att 2018 kommer att innehålla mycket roligt! En utmaning som 2018 kommer bjuda på är ju sovterror som jag kallt räknar med. ”Nu är jag trött mamma, kan du natta mig med nenning på mitt rum?” Ja så sa han på riktigt! Det gäller att njuta av det nu innan sovkaoset på nytt börjar. 

Förlossning, en annan sak att verkligen se fram mot! Vem gillar inte smärtor och sjukhusmiljö? Skoja bara, det är ju bebisens ankomst som är det häftiga, men det var lättare att känna sig kaxig och skoja om att ”jag ska minsann bada badkar!” för ett par månader sen när tillställningen kändes overkligt långt bort. 

En utlandsresa med familjen kommer att bli en riktig höjdpunkt! Vi har inte bokat och heller inte helt bestämt oss, men det är också en del av själva njutningen att kika, fundera, drömma och se fram emot.

Föräldraledighet, mycket tid med familjen, noll foglossning, långa barnvagnspromenader och brieost. Mycket att se fram mot! Imorgon ska vi fira det som varit, det som kommer och kanske allra mest hur härligt det är precis just nu!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar