fredag 26 januari 2018

En till virkad korg

Jag har inte virkat korgar sen före jul. Blev ju några stycken då eftersom jag bestämde mig för att ge bort i julklapp. Men igår blev jag lite sugen igen och virkade då upp det sista resterna av garnerna som varit till julklappskorgarna.


Virkade med stolpar och i båda maskbågarna. Finns hur många olika mönster som helst på korgar om man googlar. Den här blev jag riktigt nöjd med, kanske borde virka några till att ha här hemma. Just den här korgen har fått plats vid skötbordet där jag tänker ha lite småsaker i den.


På tal om små saker, kolla in den här lilla, lilla mössan med kaniner! Vi har inte köpt några kläder till lilla krabban i magen. Eftersom vi har allt kvar sen Lilla J var liten så har det inte känts nödvändigt, det har ju inte varit något direkt slitage på de där allra minsta storlekarna. Men en ny liten mössa gick inte att låta bli när den var så söt, dessutom var det på Lindex som hade halva priset på sina reapriser! 

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar