tisdag 2 januari 2018

Gravid vecka 32

Det går fort med veckorna just nu! Det känns att det börjar gå mot slutet vilket är en känsla som gör mig både förtjust och förskräckt! Tänk att man är gravid så jädrans länge! Hittade ett inlägg från när jag var gravid med Lilla J i vecka 32 och då hade jag läst i min gravid-app att det kunde vara så att man började längta efter att få sin kropp tillbaka, att det strålade ner i benen när jag gick och ansträngde mig och att bebisen låg med huvudet neråt. Ja, ja och ja! Jag längtar faktiskt efter att få min kropp ”tillbaks”, är ett riktigt hästjobb det här att baka bebis. Det strålade som sjutton ner i benen idag när jag promenerade (hasade) bort till busskuren med hundarna, tänkte först att jag skulle få sätta mig där i och vila lite eller ringa efter mannen så han fick hämta mig, det är inte en lång sträcka! Men jag kom tillbaka för egen maskin, puh! Ja eftersom lille kotten sparkar på revbenen nu så tror jag att huvudet är neråt. Så det är mycket som är sig likt!



Jösses vilken bula ser jag nu!

Nu är jul och nyår förbi och då är det enligt min egen plan dags att börja boa här hemma. Idag fick vi hem skötbordet och jag har på allvar börjat ta tag i att greja med saker som jag tänkt sy och virka till bebis, mysigt!
Vi som började känna oss säkra på namn har nu tänkt om ett varv till, kanske tycker vi bättre om ett annat namn? Tur det fortfarande finns tid att känna på det!
Eftersom Lilla J börjat sova i sin egen säng på sitt eget rum(!) bara så där så får vi just nu sova riktigt bra allihop, skönt att ”sova upp sig” innan sovkaoset ska börja igen. Trots det så är jag så trött och vilar eller sover gärna mitt på dagen, var nog så sist också, bara att jag inte kommer ihåg det. Förra gången jag var gravid jobbade jag i tre veckor till, det gör mig nästan full i skratt att tänka på nu, skulle aldrig gå! Dessutom var jag hem till hundarna på lunchen. Fast jag tror det blev så att jag bara jobbade 50% de sista tre veckorna om ens det, kroppen sa ifrån och så kom han ju också en vecka före beräknat datum. 61 dagar kvar att värpa på den här kotten, 54 då om det blir samma som förra gången. Jösses!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar