måndag 29 januari 2018

Gravid vecka 36 och Babyshower

Gravidvecka 35 avslutades på allra bästa tänkbara sätt, med en överrasknings Baby shower! Mamma och syrran hade ordnat det precis som som jag hade önskat utan att de visste om det. En mysig tillställning med mycket fika! Dessutom var det mycket presenter till nya lilla bebisen, såna där fantastiskt söta, lyxiga grejer som vi inte hade köpt själva. Tror verkligen att det blir toppen med de söta tossorna och insatsen i badbaljan, det är ju desto viktigare nu att kunna ha ena handen fri när man snart har två barn och alltså mer att hålla ordning på! Gosiga filtar, söta små kläder, snuttefilt, nallebjörn och så mycket sött och bra fick vi! Dessutom fick vi blöjtårtor, har aldrig sett dem på riktigt förut, bara på bild, så himlans söta! I blöjtårtan jag fick av min kompis var det dessutom choklad och lite andra nödvändigheter. För det är ju som jag ”brukar” säga att första tiden med bebis så räknas även choklad som mat! Haha, ibland måste man ju bara ha i sig något snabbt för att ens orka bre sig en smörgås! Och ibland känns det inte som att man ens hinner bre sig en smörgås och då funkar några rutor choklad! Fick dessutom torrschampo och tuggummin av kompisen, för hon trodde aldrig mer jag skulle hinna tvätta håret eller borsta tänderna! Tufft att vara tvåbarnsmamma! Det är så roligt att man kan träffas och skratta åt sina erfarenheter av den där första intensiva bebistiden. Blev även en del förlossningssnack och värst är då mamma som höll på att föda syrran i hissen på BB, vilken historia!

Här har jag både snofsat till det med en kjol och mascara, dessutom är luggen lite snabbt klippt med kökssaxen i badrummet! Lyxade till det värre!
I vecka 36 är bebisen ungefär 45 cm lång och lagrar på sig fett för fullt. Den fyller nu ut sin hud och är inte längre så skrynklig.
Det börjar kännas ir ryggen att man släpar runt på den här bulan nu vilket ju inte är så konstigt, bebis börjar bli ganska stor. Barnmorskan har visat mig var den ligger med ryggen, händer och fötter så nu är det lättare att känna om det är en spark eller boxning som lillkotten bjuder på. Av någon anledning mår jag mer illa när jag ligger på vänster sida, blir helt enkelt att sova på höger!

På babyshowern gissades det förlossningsdatum, vikt, längd och kön på vår lilla bebis. Alla gissade på att det blir före BF, det är ju det jag också har trott, vi får se helt enkelt. Att det blir en tjej trodde de flesta och inte en speciellt stor bebis heller. Det är roligt att fantisera om vad det är för liten goding där inne. Själv funderar jag mycket på om bebisen kommer ha mycket hår eller inte och om drömmer om att få se de där fantastiska små händerna och fötterna!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar