onsdag 14 februari 2018

Fotbad och klämma in magen

Lite hemmaspa är aldrig fel när man är förkyld! Ett fotbad för de trötta stackars fötterna fick det bli idag. Jag har testat såna lyxiga fotbad där fiskar ”knaprar” på fötterna för att ta bort död hud ett par gånger, men dagens typ av fotbad var helt ny för mig!


Grodfotbad! Måste verkligen säga att sonen ligger i framkant när det gäller nya spabehandlingar för det är han som fixade den extra lyxen!

Frisk luft har vi fått oss idag också i form av en promenad. ”Jag tar täckkjolen” tänkte jag. ”Den går säkert på!” Tänkte jag sen positivt.


Ja kolla så rätt jag hade! Trångt men det gick!

Idag ringde de från förskolan för att informera om att magsjukan brutit ut lavinartat på plats. Min noja för magsjukan har alltså gått fram klart och tydligt. Vilken tur att vi är hemma med förkylning så att Lilla J inte varit där och vilken tur att de är så omtänksamma att de ringde! Nu blir det till att fortsätta vara hemma och så får förskolan helt enkelt bli senare. Ärligt talat så är det riktigt mysigt hemma, vi pysslar, leker och slappar ihop. Värdefull tid att bara vara, umgås med vår lilla skatt och prata massor innan vi blir en till i familjen som vill ha del av vår tid.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar