onsdag 11 april 2018

Egentid 

Egentid - en potatis lika het som det här med d-dropparnas märke för en småbarnsförälder. Ett ämne i klass med barnvagnar på intressebarometern och lika hett omtalat som samsovning.
Men nu tänkte jag inte diskutera egentidens vara eller icke vara, rätt eller fel inom det hela, för det finns nog lika många rätta svar som det finns föräldrar. Däremot ska ni få en inblick i vardagen, min vardag och min egentid!
Så här såg det ut igår:
Egentid 1. Spa-tid. 08.03-08.06
Inser att jag har ganska mycket intorkat kräk i håret som faktiskt luktar lite illa (det brukar väll inte lukta sånfarligt med bebiskräk?), kommer på att jag ju ska till BVC, måste nog duscha så jag inte blir tagen för att vara en uteliggare med fågelbajs i håret. Sätter barnen precis utanför duschdörrarna som är genomskinliga för att kunna hålla koll på dem. Ber den stora visa leksakerna på babysittern för den lilla. Tjoho! I princip själv i duschen alltså! Funkade i 3 minuter, hann både tvätta håret och torka mig!
Egentid 2. Frisk luft. 11.25-11.27
Lassar in fyra påsar jord för hundra spänn (tips,tips!) i bakluckan utanför Granngården. Helt själv, bara jag! Lillkillen sitter i bilen och halvsover, ibland öppnar han ett öga där i babyskyddet för att kontrollera att jag är inom synhåll. Jag tittar med båda ögon tillbaks på honom var femte sekund genom den öppna bakluckan för att kontrollera att han är inom syn- och hörhåll. Egentid deluxe!
Japp, det var det hele!

Här sitter jag och tänker mina tankar till punkt, tittar på den stora som vårstädar och ammar den lilla!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar