måndag 26 maj 2014

Intervallträning

Idag var det dags att blanda upp de långa cykelpassen med lite intervallträning. Man blir bra på det man tränar, eller?
Jo men det bästa sättet för att bli bättre på att cykla eller springa en viss sträcka är inte helt enkelt att nöta just den streckande några gånger i veckan.
För att bli snabbare behöver du också träna intervaller. Då får du upp tempot i din löpning eller cykling.
Med intervallträning märker du snabbt resultat och det går att variera intervaller i det oändliga.


Jag och mina fluffiga killar drog ut och sprang i skogen.

Jag tycker om att köra naturliga intervaller när jag cyklar. Helt enkelt variera tempot under passet. Trycka på lite extra i backarna eller tävla en bit med min envisa syster.
Idag så sprang jag intervaller i skogen och körde lite bålstärkande övningar.


Kiwi tyckte jag var så duktig att jag förtjänade en puss.

Målet med intervallträningen är att bli snabbare och mer explosiv. Det är inte min starka sida alls så där krävs det mycket träning. Kul att träna något jag inte är så bra på, märker snabbt framsteg då!


"Mycket bra matte! Kom här så ska du få en stor blöt puss!"

/Storasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar