torsdag 7 augusti 2014

Verkligheten attackerar

Nu är det bara helgen kvar tills verkligheten attackerar oss igen. Vardag och jobb på ingång och slut med lata dagar i solen alltså. Lite har jag känt mig besviken på att jag varit så mycket sjuk i sommar och att det inte blivit så som jag tänkt mig med träning.
Men det är ju sällan saker och ting blir riktigt som man tänkt sig, det behöver ju inte betyda att det inte är bra.

Något som jag verkligen har gjort mycket i sommar är att vila och vara med hundarna. Om jag vore mer avkopplad så skulle jag nog sova. Jag har verkligen hittat lugn och ro!
Dessutom så hittade jag en lista, jag älskar att skriva listor, som jag skrev i början av sommaren. Det var en lista med saker som jag ville hinna göra i sommar. Faktiskt så har jag gjort det mesta på listan!
De saker som är kvar ska jag ta tag i nu i helgen, det är inte för sent än!

Ja har också, än en gång, märkt hur viktig träning är för mig. Hur bra jag mår när jag får röra på mig. En riktig endorfin njutare är jag. Mmm.. Den där mysiga lugna sköna känslan som infinner sig när man sprungit kräkintervaller, eller känslan när träningsverken kommer krypande när man gjort 100 benböj! Njutning!


Jag känner att en ny lista är på gång!
En lista med mål inför hösten, vad vill jag lägga energi på, vad är viktigast.
* Jag vill göra ett bra jobb när jag är på jobbet och när jag går därifrån så är jag ledig!
* Vara massor med hundarna och sambon.
* Träna.
*  Åka på små weekend-resor med nära och kära. Ladda batterier och byta lite miljö.

Inte en så lång lista. Men tror ändå det kan vara bra att ta fram den när det är höstigt och ruggigt och påminna mig om vad jag tycker är viktigt och vad jag vet att jag mår bra av.


Någon som jag inte sett så mycket av i sommar det är syrran. Vi har haft lite olika planering för vår semester. Vanligtvis så ses vi varje dag. Bor i samma hus, jobbar ihop och tränar tillsammans. Nu i sommar har det känts lyxigt när vi har träffats, inte bara som vardag. Säkert nyttigt! Men det ska bli så roligt när du kommer hem igen!
Håll i hatten syrran, i helgen ska det allra sista kramas ur semestern!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar