fredag 10 oktober 2014

Hit men inte längre!

Senast igår hörde jag mig själv berätta för en kollega att "Jodå! Det är så lättsamt och skönt att bara sticka ut i skogen och träna! Jag gör armhävningar mot stock och sten och tränar vid vindskydd!"

Hej och hå vad jag gick på! Kunde riktigt se hur imponerad hon blev.
Och det är ju sant, det är skönt att träna utomhus.

Men i veckan när det har regnat från alla håll, blåst och varit kallt då har jag dragit en gräns!
Jag har släpat mig ut på hundpromenaderna med två sura hundar som inte alls velat gå ut och bli sjöblöta, det har jag gjort, för det måste ju göras!
Men förutom det så har jag innemyst!
Jag har hittat ett yoga-program på youtube som jag har kört. Hur skönt som helst att rulla ut mattan efter jobbet, tända ett ljus. Låta kroppen jobba och slappna av, jag har kommit i varv direkt!

Och så har jag bestämt mig för att på hösten behöver man extra gott mellis.
Kan tänkas att man klarar sig med en lite väskmosig banan eller ett torrt knäckebröd när solen skiner.
Men veckor som den här när man inte förstår hur det kan vara så grått då behövs det mellis av helt andra kalibrer.
Det ska vara apelsinklyftor, smoothies, smörgås med ost, paprika och gurka, färska frukter och bär! Så det så!


Dags för mys!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar