tisdag 4 november 2014

Semestern är tröttsam men energiladdande!

Igår vaknade jag efter en veckas semester och kände mig överkörd. Gå upp?? Nu?!?! Förstod att jag skulle vara trött efter en intensiv vecka då vi flängt runt halva Sverige, men så här trött?!?! Muttrade för mig själv hela dagen och längtade bara hem till soffan. 

Så när jag igår skulle gå och lägga mig insåg jag vad semestern hade gjort för mig. Jag hade insett vad som egentligen var viktigt. Jobbet är ju trots allt inte mitt liv. Jag hade börjat tänka på helt andra saker som fått mig att må bra. Träffat helt andra människor (inget illa om mina kollegor) som fått mig att prata om andra saker än jobb. Att hundarna har varit dåliga i magen och bajsat inne så de låtit som ketchupflaskor har inte varit roligt men på något vis har vi överlevt eftersom vi själva mått väldigt bra. Hade jag kommit hem från jobbet och hundarna hade bajsat ner hela lägenheten hade jag förmodligen inte tagit lika lätt på det.

Nu smids det även framtidsplaner som aldrig förr. En flytt och nytt jobb står nämligen på tapeten. Så himla spännande!!

/ Lillasyster


Mina killar, Theo hade precis avslutat sin ketchupperiod och Charly skulle alldeles snart börja sin!


Kan man bli sötare?!


Badade badtunna hemma hos mamma och pappa. Underbara saknade semester!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar