torsdag 22 januari 2015

Att boa

Jag läste att 80% av alla par som väntar barn flyttar eller renoverar under graviditeten. Det handlar om att "boa"in sig innan storken kommer.
Vi är alltså helt normala, skönt att veta! 
Om något är helt normalt bara för att majoriteten gör det kan man ju sen fråga sig...

Jag boar iallafall för fullt! Målar om små möbler och planerar hur barnrummet ska se ut. Barnvagnen står parkerad i sovrummet så att jag kan titta på den när jag vaknar på natten, det blir jag lugn av.
De nya mardrömmarna handlar om att jag får med mig jobbväskan istället för förlossningsväskan när det är dags att föda. Skulle det vara katastrof? Antagligen inte, men för att kunna sova gott om nätterna så har nu några saker att stoppa i en förlossningsväska börjat inhandlas.
Vad som ska vara i är jag inte helt på det klara med än. Saker man inte tror sig klara sig utan i ett par dygn!? 


Nu ser jag gravid ut på riktigt!
Och detta till min stora förvåning, lycka, förskräckelse...
Vissa kläder går inte alls att knäppa eller ens dra över magen.

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar