lördag 24 januari 2015

Ingefära och Good enough!

Ja det har varit receptet för att ta mig igenom denna vecka.
Jag gillar inte uttrycket Good enough egentligen, tycker inte det är något att sträva efter. Men ibland behöver man vara snäll mot sig själv och tänka att jag var tillräckligt bra. Det har jag märkt i veckan.

En gravidhjärna som vägrar mig låta komma ihåg saker, dåligt med sömn och späckat jobbschema.
Men jag har ändå varit Good enough!

När det var jobbigt så försökte jag tänka att "just den här veckan kommer aldrig mer igen", för att förminska det jobbiga och njuta av det som var bra.


Riven ingefära, å så gott!

Jordgubbar, honungsmelon, pressad lime och riven ingefära. Bra start på dagen hela veckan!

Eftersom att mitt schema på jobbet hade varit bättre fördelat på två veckor än en i min smak, så bestämde jag mig för att lugna promenader var lagom motion måndag-torsdag. Då behövde jag i veckan inte ha dåligt samvete för att jag inte tränade.
Kör mina träningspass i helgen istället!


Pysseljävulen har slagit klorna i mig och jag har dragit igång massa projekt i veckan.


Är riktigt förvånad själv över att jag plötsligt känner att jag bara måste göra garnbollar, baka kakor, måla om möbler och packa förlossningsväska. Men det är mysigt!

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar