lördag 10 januari 2015

En morot!

Idag var tanken att vi skulle åka lite skidor. Jsg skuttade i understället imorse slängde på hundarna för morgonpromenader och tog ett kliv utanför ytterdörren. Redan då insåg jag att njaaa.... Inte min typ av skidväder. Snön vräkte ner och det blåste riktigt kallt. Synd att vi helt missat väderleksrapporten. Verkar som att alla andra visste att det skulle bli storm idag. Istället tog vi en liten shoppingrunda. Idre är inte stort men vi tog ett besök på Syrran & jag, en fin inredningsbutik hör i byn, dör vi shoppade nytt duschdraperi och sedan blev det en sväng till Kurvans där vi köpte nya gardiner till sovrummet. Vi åkte upp till fjället och tog en promenad med grabbarna, vi pulsade i snön och killarna älskade all snö. Tydligen ska det komma upp mot 40 cm snö idag.


Sambon som köpt ny längdutrustning som han skulle hämta ut passade då även på att anmäla oss till en skidtävling. Känns som en rolig morot till mer träning. När jag fick höra att det var hela 15 km blev jag lite svettig men samtidigt ska det bli väldigt roligt. Ca 2 månader kvar tills det smäller. Jag får inte riktigt kläm på tävlingen men som jag hittills förstått det hela är det någon inofficiell tävling i Idre. Oavsett vad känns det spännande att delta i en tävling. Förra året deltog jag i två cykeltävlingar, Orsa bajk'n och Cykelvasan och båda var så vansinnigt roliga!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar