söndag 11 januari 2015

Hela härliga helgen!

Den här helgen har känts lång och härlig! Kanske för att det varit helger mest hela tiden på senaste. Eller för att jag började helgen med en fest där jag skrattade så jag grät från början till slut.


Den här glammiga tubtoppen/klänningen(?) fick jag låna på festen. Alla fick såklart klä ut sig. Börjar bli en härlig kula på mitten!

På tal om kulor så har jag köpt en baota vattenmelon och festat loss på i helgen.
Jag tror bara att frukten räcker till mig här i byn så mycket som jag äter. Synd om alla andra!
Inför måndagen så har jag laddat upp med lyxiga drinkar som passar för hela dagen!


I glasen: Morgon drinken
Fryst vattenmelon mixas med frysta jordgubbar. Krama en halv lime över. Häll i flytande honung. Späd med lite vatten, beroende på hur flytande man vill ha den.

Lättare att komma upp ur sängen när något gott står i kylen och väntar!

I flaskan: Förmiddags mellis

2 dl havremjölk, 5 frysta jordgubbar, 1/2 fryst banan, 1 msk jordnötssmör. Mixas ihop.

Hungrig! Skriker magen redan ett par timmar efter frukost, iallafall för mig. På den här står jag mig bra fram till lunch.

I burken: Eftermiddags sorbet

Fryst honungsmelon, jordgubbar, pressad lime. Mixa och låt konsistensen vara härligt sorbetig!

Perfekt när choklad/smågodis/pepparkaks-hjärnan slår till och man är så sötsugen att man kan trycka i sig i princip vad sim helst. Den står och väntar när jag kommer hem efter jobbet!



Hugos och min frukostdrink imorse var smarrig!


Kiwi ville bara ligga i knät och mysa, riktig mysmorgon den här helgen!

All denna frysta frukt då? Jo det mesta gör jag så att jag köper färskt. Melon och banan till exempelt! Sen så skär jag det i småbitar och fryser in portionsförpackat, lagom så det räcker till en eller två goa drinkar!

/Storasyster







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar