onsdag 7 januari 2015

Sovmorgon ett minne blott!

Idag var det tillbaka till jobbet som gällde. Roligt, trevligt och givande. Men oj så mycket som hänt med kroppen de här veckorna. Får ont i ryggen om jag sitter still för länge, otäck känsla i vaderna om jag inte kan lägga upp fötterna och blir sugen på att äta upp en kollega om det går för långt mellan matintagen. 
Välkommen vecka 24 antar jag!

Men det finns fördelar också!
Jag kan resa på mig för att gå ut och kissa mitt under pågående föreläsning utan att någon tittar snett på mig. Man får ta två mackor på fikat! Dessutom känns det som att jag fått tillträde till en hemlig klubb! Folk jag aldrig tidigare pratat med glider fram för att byta några trevliga ord om graviditet. Mysigt!


Dagens bra val: Mixa en morgondrink full med frukt kvällen innan, lättare att ta sig ur sängen då!
Dagens dåliga val: Packa för lite mellis (det som tidigare var lagom mängd känns nu som för lite). Resulterade i att jag kastade mig över en chokladkartong på jobbet.
Dagens träning: Pulsa i nysnö 50 minuter!


/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar