lördag 7 mars 2015

Backintervaller i vecka 32

I veckan körde jag backintervaller uppe på fjället i Idre.
Pulsen var hög, benen nästan slut och jag flåsade som tusan!


















Den här bilden är inte från nu i veckan.
För det första var det mycket mer snö i Idre nu och för det andra
så kommer jag inte i de där tightsen.

Intervallerna jag körde nu i veckan gick i snigelfart,
med små, små pingvinsteg, med armen i armkrok på min härliga sambo.
Jag tog dessutom pauser för att det liksom strålade och isade ner i benen
och bäckenet.
Det är intressant att vara gravid!

"Du kan nu börja känna att du längtar efter att få din kropp tillbaka."
Läste jag i min gravid-app idag, ja precis, huvudet på spiken!

Om någon undrar så är det här inte klag, inte alls, jag bara konstaterar att kroppen
inte beter sig som jag är van med, som jag trivs med, som jag vill att den ska göra!
Kroppen skiter väll i att ta sig upp för den där backen, den har fullt upp med att värpa
ett barn!

Träningen just nu består av:
* Hundpromenader varje dag, så glad att jag fortfarande orkar med och kan det!
* Stretching av framförallt lår och rygg.
* Och diverse knipövningar.

Ja, det är det hela....
Men jag är nöjd ändå!
Har mått väldigt bra så här långt och kunnat röra på mig mycket, men nu säger kroppen lite tack och god natt, jag har annat för mig. Och då får mina styrkeövningar stå lite tillbaka.

Börjar istället drömma och planera för tiden efter graviditeten.
Första promenaden utan magen, första gången jag törs jogga en kort sväng, första gången jag törs sätta mig på en cykel.















Vore inte så dumt med en skön cykeltur längsmed stranden i den här snygga Void jackan!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar