tisdag 10 mars 2015

Träningskläder för gravida

När man kunde hitta snygga träningskläder vart man än tittade,
det var tider det!
Skutta fram över stock och sten i sin rosa träningsjacka,
glida i ett par tights som satt som ett andra skinn,
det var tider det!
















Det här du syrran, det var grejer det!
Anar till och med lite fladder på tröjan där, skönt!

När jag ska motionera nu, när jag till exempel ska ut och kava lite
på längdskidorna, då får jag ta täckbyxorna och sambons jacka,
för det är det som går om och går att knäppa.
Som underställ får jag använda ett par tights som inte är anpassade för träning
och som tränings t-shirt får jag ta den tröja som inte slutar mitt på magen.

Visst, det finns träningskläder för gravida, men de kostar skjortan och så länge ska man
ju inte ens ha dem!
Sköna underställ har jag däremot inte sett någonstans.























Tittut magen!
Jag brukar läsa Elaine Eksvärds blogg , tycker hon är cool!
Skulle jag inte vara lärare så skulle jag vilja vara retoriker som hon, det verkar så intressant!
Elaine är en riktigt hurtbulle som har tränat långt in i sin graviditet.
Tycker det är så skönt att hon bjuder på bilden här ovan där även hon har lite problem med
att hitta träningskläder som sitter bra.

Jag vet inte varför det inte finns så mycket träningskläder för alla gravida där ute till ett vettigt pris.
Är jag helt enkelt för snål? Tränar inte gravida så efterfrågan är för liten?
Å andra sidan så blir man ju som gravid flåsig och svettig av att ta på sig skorna så sköna funktionskläder borde man ju ha på sig jämt!

Men nästa år då jädrar! Då ska jag skaffa mig en sån här!























Underställströja från Anja Pärsons eget märke!
100% merinoull, 100% superskön och 100% supersnygg!
Stora planer för nästa år alltså!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar