lördag 23 maj 2015

Att vara flexibel med sin träning

Lilla J har ju fyllt tre veckor nu.
Första tre veckorna har jag promenerat och stretchat som träning. Nu tycker jag att kroppen känns så pass stark att jag smugit in lite styrketräning.
Jag kör med väldigt lätta vikter eller bara med kroppen som motstånd. Funkar bra tycker jag! Har hittat en hel del muskler som fått vila sig i form ett tag nu.


Här är Kiwi lite barnvakt när jag gör några ryggövningar.


Lätt-lätta vikter, inga vikter alls faktiskt utan bara själva "stången". Passar mig bra, har inte bråttom att bli "stor och stark". Vill bara hjälpa kroppen att må bra genom att röra på mig. 

Har fått som ny vana att somna i alla möjliga märkliga ställningar och vill undvika ont i ryggen genom stretch och träning! Lilla J växer så det knakar så för att orka bära behövs starka armar och stark rygg!


Som synes har jag matchat strumpor och byxor idag, prickigt och prickigt. 
Det kan ju omöjligt vara fel!

Jag tycker alltid det är viktigt att vara flexibel med sin träning. Detta gäller mer nu än någonsin!

Igår fick jag göra paus för både amning och blöjbyte innan jag lyckades genomföra nästan hela passet  med de sex övningar jag tänkt mig. Hade kunnat ta 20 minuter att genomföra den träningen, nu tog det med pauser inräknat en sisådär två timmar. Men det gjorde ju ingenting! Idag hade jag bättre tajming och klämde in stretch-bålstyrka-stretch en halvtimma när Lilla J sov!

Att ha yogamattan och vikterna lätt tillgängliga underlättar för att träningen ska bli av. Sköna byxor på under promenaden så kan man överraska sig själv med att göra lite knäböj när andan faller på!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar