fredag 8 maj 2015

Rehabilitering

Det känns att kroppen har gått igenom något utöver det vanliga.
En graviditet och en förlossning.
Efter förlossningen hade jag träningsverk i hela kroppen, som att jag kört ett riktigt långt och hårt lopp. 
Kroppen behöver verkligen tid att återhämta sig. Att överhuvud taget resa sig upp var först så jobbigt att jag behövde hjälp.
Men nu en dryg vecka efter att vi kommit hem så är vi ute på dagliga barnvagnspromenader hela familjen!
Det är jätteskönt att komma ut och få lite frisk luft och sol på sig.
För varje dag som går så känner jag hur kroppen blir starkare och börjar återhämta sig.


Nästa vecka så är det tänkt att jag själv ska kunna manövrera barnvagn och två hundar en gång om dagen. Så jag ligger i träning för det nu!
Känns som att det kommer gå bra, så länge det inte kommer någon katt och korsar vår väg, eller att alla tre killarna bestämmer sig för att bajsa precis samtidigt.
Blir nog ganska korta promenader...
Jag har två slingor som jag tänkte gå, börja med den ena, sen passerar vi vårt hus och om någon typ av kris har uppstått så kan vi helt enkelt gå in, om allt är frid och fröjd så kan vi gå nästa slinga också!


Jag är ju inte direkt framme vid joggingvagnsrundor än....
Men jag är ändå väldigt, väldigt nöjd med min kropp! Tänk vad den klarar av!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar