fredag 10 juli 2015

Oj så inspirerande med regn...

... eller inte.

Igår cyklade jag runt kvarteret. För första gången på flera månader satt jag på en sadel och kände fartvinden i håret.
Det var tur att jag gjorde det för idag var jag noll inspirerad för att träna. Men tanken på att snart kunna cykla lite längre än runt kvarteret, lite snabbare än i snigelfart gjorde att jag samlade ihop mig och tog mig ut!

Jag kände mig så här:


















fluffig, mysig, osugen på att träna.

Och så tänkte jag, anledningar att låta bli att träna:
* Jag känner mig lite trött.
* Jag kommer bli blöt.
* Det kanske är någon bra repris på TV som jag kommer missa.

Men så tog jag fram min inre träningsjävul och då såg jag ut så här:














Och tänkte lite mer: anledningar att träna:
* Jag kommer bli piggare.
* Det är inget pollen i luften tack vare regnet.
* Det är ändå bara skit på TV.

Så jag körde testet för nivå 4 på Mamma Mage, med bebis på magen. Klarade testet, klättrade till nivå 5 och firade med långpromenad och gågging.
Med fluffiga hundar och barnvagn gåggade jag längs med ån. Hoppas att någon såg mig och tänkte "Det där ser ju för kul ut! Kan hon så kan jag!"


En sån här härlig dag när jag är tacksam att jag gjorde det efter passet!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar