fredag 17 juli 2015

Vandring!

Igår vaknade vi upp till regn och 9 grader celcius. Vi vad ebestämt att vi skulle vandra och inte skulle vädret kunna stoppa oss. På med regnkläder, fleecetröja, vantar och mössa. Det var svettigt, kallt, lagom varmt, svinkallt och blåsigt om vartannat. 


Hundarna blev jätteglada när de fick syn på snö så tjejerna slängde sig på rygg och gled omkring i den svalkande snön. Theo hade fullt upp att jaga ikapp brorsan som gick först i klungan. 


På vägen ner kändes det väldigt skönt att  få sätta sig i bilen och åka hem till en var dusch. 

När jag senare var på väg till jobbet i dunjacka och regnjacka lackade jag ur fullständigt. 9 grader?! I mitten av juli!! Jag blev så förbannad så det var knappt rimligt men arg var jag. Någon måste hört min frustration för idag skiner solen!

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar