söndag 2 augusti 2015

Ute och tälta!


Igår drog vi ut och provade vårt nya tält! Trots mygg och knott, som vanligt i Idre, så var det en riktigt fin kväll. Solen sken vilket hittills verkligen varit ovanligt den här sommaren. Det första vi gjorde var att hitta den perfekta platsen. Utsikten över fina Städjan blev perfekt. Det här stället ligger alltså ca 15 km hemifrån, känner oss bortskämda!


Upp med mya läckra tältet som vi är helnöjda med. Mysigt att vara ute med familjen!


Efter en promenad var det dags att steka lite korv. 10 min efter att bilden togs åt Charly upp en korv och jag hällde ut en hel öl över mig själv. 


När även Charly tröttnat på att vara ute ville han komma in i tälten, det blev helt klart mindre plats men vad gör man inte! Theo var så förtjust i utsikten så han stod och kikade ut hela kvällen samtidigt som han försöktefånga mygg och knott som var på utsidan.


Jag sov som en påse nötter och vaknade mest hela tiden. Det där med att tälta är lite av en träningsgrej. Det är mysigt men svårt att sova. När vi syskon var små brukade vi tälta i trädgården ibland. Mysigt att sova ute och höra alla ljud men det var nära in till sängen om vi skulle ångra oss. Att tälta en natt är just nu lagom för mig. Vaknade upp som ett dragspel då hundarna tog upp halva tältet!


/ Lillasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar