fredag 4 september 2015

Fredagsfys före fredagsmys

Långpromenad och så styrka i solen på vår uteplats.
Jag kan göra armhävningar mot bänk nu, tjoho!
Ikväll ska jag fredagsmysa med en bastu!


När jag var ute och "plockade svamp" idag, vilket är lite svårt med barnvagn, så funderade jag på om man måste hitta svamp för att få säga att man varit ute och plockat svamp.
Jag syrran och mamma brukade ofta "gå ut och plocka svamp" förut. Skillnaden på en svamprunda och en vanlig promenad är enligt mig att man när man plockar svamp har en påse i fickan och att man mer planlöst irrar omkring.
Det där planlösa irrandet är inte så dumt, det är oftast då man hittar häftiga ställen och nya stigar!
Idag hittade vi en liten stuga mitt inne i skogen, utedass, egen brygga, inga grannar, tänk att bo där! Fredagstankar.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar