fredag 26 februari 2016

Stark som en rysk kulstöterska!

Kettlebell är en traditionellt rysk kanonkula som tränar hela kroppen, på en och samma gång! Dessutom kan du träna både uthållighet och styrka, samtidigt!
Allsidigt som sjutton alltså!

Igår körde jag ett kettlebell pass ute i solen och eftersom att två gånger är en vana så kan jag ju säga att jag brukar träna med ketllebells nu! Eller säger man så? Ont i kroppen har jag redan iallafall.
Det gör liksom ont nerifrån vaderna upp till nacken, så absolut är det allsidigt!

Jag hittade lite övningar som tränar hela kroppen.
Tio klassiska övningar.
Och så lite introduktionsläsning till det där med kettlebellsträning.

"Akta glasrutorna" fick jag höra idag igen, så jag ser kanske inte helt stabil ut än.

























Stark som en pinne, än så länge ser Kiwi biffig ut vid min sida.
Bara ett sätt att ändra på det!
Eller två, jag skulle ju kunna raka Kiwi, då blir han mindre!
Men det var inte det sättet jag tänkte på!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar