onsdag 20 juli 2016

Fina naglar!

Jag är så glad att jag har min syster. Hon är inte bara smart, vacker och rolig utan kommer alltid med så mycket klokt. Det är skönt att ha någon som tänker så lika om saker som jag gör men ändå kommer  med helt andra perspektiv på saker och ting. 

Ett väldigt litet tips som jag uppskattar väldigt mycket i efterhand är mina naglar. Syrran sa till mig att måla tånaglarna i någon pigg färg. Du kommer bli så glad när du får syn på dem för första gången när du tittar ner. Naglarnas färg eller icke känns som en skitsak i jämförelse med en förlossning och att bli mamma. 

Men när jag en timme efter förlossningen stapplandes och trevandes försökte resa mig från toaletten men benen inte bar mig. Snubblade omkull och trasslade in mig i nattskjortan samtidigt som jag trampade i en blodig blöja och hade nättrosorns vid knäna. Kämpade för att ta mig upp med tårarna i halsen och en orolig och frågandes nybliven pappa utanför. Jag var precis påväg att bryta ihop när jag tog mig upp på benen och tittade ner och trodde jag skulle få syn på min tjocka mage men istället såg jag mina tår, mina fina rödmålade tår som jag inte skådat på flera månader. "Älskling det gick bra, jag snubblade bara lite."

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar