tisdag 26 juli 2016

Mammaträning

Semestern fortsätter och dagarna går verkligen i ett. Lilla G har fått ett babygym av sin mormor och morfar som hon gillar att ligga i. Jag känner mig så inspirerad av vår dotter att jag har börjat läsa Lofsans mammaträning som jag fått låna av syrran.


Någon dag tänker jag smygstarta för kroppen verkar än så länge hålla ihop väldigt bra. Magen är som en jäst bulldeg, mjuk och fluffig men där inne så finns det några muskler som längtar tillbaka. 

Idag har jag, hör och häpna, hunnit måla naglarna när Lilla G sov. Det är nu det vänder sa syrran glatt. Allt är inte en dans första veckan/orna som nyblivna föräldrar. Det har varit gråt, panik, ångest men även lycka, stolthet och kärlek. Alla dessa känslor har jag rätt att känna, men för varje dag som går blir jag mer förälskad i vår guldklimp. 


/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar