fredag 22 juli 2016

Smart, vacker och rolig - sån är jag!

Jag har försökt tänka att sniglar också har ett liv, ett värde.
Men sen kröp de upp i min sons sandlåda och då tappade jag det totalt!
Där var gränsen nådd, de hade skitit i det blå skåpet!
Så jag drack ett stort glas vin, eller två... för att stärka mig. Och så såg jag ett avsnitt av den mordiska serien "Game of thrones" och så tog jag åter upp striden.

Klädd i gummistövlar och höga strumpor, kort tunika och inga byxor eftersom jag glömde dem. Rosa trädgårdshandskar på nävarna och sekatör i högern, hink med vatten i vänstern.

Jag vill inte skriva rakt ut vad jag gjorde med kräken för risk för att åka dit för djurplågeri. Men låt mig säga så här, det har minskat med sniglar nu!


Mitt snigelmördaransikte blev aldrig fångat på bild, synd för det var säkert snyggt och vackert. Bjuder istället på en annan rolig och snygg bild på mig själv!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar