lördag 23 juli 2016

Att få träna!

Även om kroppen ömmar och och jag känner mig väldigt svag så är det fantastiskt att känna sig lättare igen. Sista veckan av graviditeten var jag lite less på den otympliga kroppen och nu är jag glad att den är smidigare. 

Helst skulle jag vilja vara smärtfri och lasta mig ut på en säkert 300 meter lång löptur i det fina vädret men det får vänta ett tag till inser jag ju. Men kortare barnvagnspromenader har vi vågat oss på. 

För några månader sedan kollade jag på när Lofsan var på Nyhetsmorgon. De pratade om vad man skulle tänka på när man gick med barnvagnen. Raka handleder för att inte slita på dem och gå nära barnvagnen uppför. Det är vanligt att man med raka armar skjuter på när det går tyngre och ut med rumpan som en anka. Det sliter mest på rygg och axlar. Så där har ni min träning. Hållningen i mina promenader. Men ärligt är jag bara väldigt glad att jag kan gå ut och promenera och att kroppen verkar läka ihop sakta men säkert.


Två fina gåvor här i livet. Att få vara någons syster, och någons mamma.


/ Lillasyster



1 kommentar: