söndag 28 augusti 2016

Årets sista dopp?

Känner mig alldeles väderlycklig!
På jobbet så sa jag helt spontant i veckan "Har ni tänkt på hur mycket vuxna pratar om väder?"
För så är det ju!
Barn är i vädret som är nu, precis som de alltid är bra på att vara i nuet. "Det är varmt eller det är kallt" ungefär.

Men vi vuxna däremot pratar om ämnet väder i oändlighet.
Inställningen till väder kan vara lite olika, vi har "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"-typen. De som säger det och verkligen menar det har troligtvis både gummistövlar, regnställ, täckbrallor, snowjoggers, allvädersstövlar och fleceplagg i uppsjöar i garderoben. Och det är smart!

Sen finns det ju de som alltid tycker att "sommaren regnade bort". Eller varje år anser att "snön la sig ju aldrig riktigt", man kanske kan kalla dem för ständigt missnöjda.
Usch så tråkigt!
Alla brukar ändå vara överens om att vi mår bra av sol! Vi har fått sol i massor och det har gjort mig väderlycklig!
Lilla J har till och med badat, augusti är ju faktiskt en badmånad!


"Bada" har han sagt länge.
Sen kan han ord som han har lärt sig från tjat också som "sitt" och "shhh, tyst" det där sista säger vi till Hugo och Kiwi. Lilla J säger det med inlevelse, hyschar och håller pekfingret framför läpparna. "Shh, tytt huddarna, tytt!"

Avrundningsvis så vill jag säga att här på vår ö är vädret utmärkt! Och ja, jag har mycket fleceplagg i lådorna både till mig och Lilla J!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar