onsdag 7 september 2016

Rena älgar!

En av anledningarna till varför morgonpromenaden är bättre än kvällspromenaden är för att det är ljusare. Skulle inte direkt vilja påstå att jag är mörkrädd men jag gillar inte oberäkneliga djur. Igår när sambon tog kvällspromenaden hade hundarna stått och stirra rakt ut i skogen innan Theo började skälla på en älg som kom gåendes över vägen. Jag har hört för mycket historier om älgar som jagar idrebor när de ska lämna barnen på förskola, ja det har hänt.

Ibland tar älgarna och renarna över hela vårt område. Några vintrar innan jag flyttade hit kunde älgarna stå utanför ytterdörren och frusta så folk inte vågade åka till jobbet utan fick snällt ta en påtår av kaffet tills de gett sig av. De knallar runt på parkeringen som om de ägde ställt och så gillar de att hänga på vår baksida. Renarna är fina och inte ett dugg skrämmande, lite trist att trampa i renskiten som är precis överallt, men älgar de är bara fina på håll!


Soliga morgonpromenader det är mer min melodi! 

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar