lördag 28 januari 2017

Utskälld

Igår kväll blev jag riktigt skrämd.
Hugo och Kiwi var ute i trädgården och kvällskissade när jag plötsligt hör ett vrål där utifrån mörkret. 
Jag slänger upp dörren och ser att det är Kiwi som "vrålar" och så kommer både han och Hugo farande genom trädgården i full fart som om de jagar något.
En person kommer på håll springande med ficklampa i högsta hugg.
När jag slänger på mig skor hinner jag tänka: katt? Djur? Hund?
Och så skäller de som galningar och rusar fram mot något, något större än en katt.
Jag kastar mig fram och hugger tag i hundarna som genast slutar skälla. Och då fladdrar något vitt till i ögonvrån och personen med ficklampan närmar sig.

Det är grannen som kommer springande. Och grannens krulliga hund har trasslat in sig med kopplet i vårt staket.
"Han slet sig." säger grannen och flåsar efter joggingturen.

Ingen kattattack, inget hundslagsmål, inga vilda djur som gett sig på hundarna.
Bara två vakthundar som gjorde sitt jobb.  Tack vare Hugo och Kiwi kan jag sova gott på natten. Men igår kväll skrämde de mig och troligtvis hela ön!

"Vilket liv!" sa grannen när han trasslade loss sin hund och knallade hem.
Japp, här kommer ingen in utan att vi märker det!


Bolljagare och vakthund!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar