onsdag 19 april 2017

Än så länge snigelfritt!

Puh! Som tur är har vi inte sett några mördarsniglar än! Jag drömmer om snigelbarerna på nätterna ibland, dagen efter måste jag ut och se om maten är slut eller om det finns spår av sniglar i dem, men nej hittills har det varit lungt!
En av de bra sortens sniglar, en vit med svarta prickar har vi däremot sett!
Välkommen hit, du ska få hjälpa oss ta hand om de andra otäckingarna!


I höstas satte jag lökar i den rabatten som jag (min pappa) grävde i så den ska bli större i år. Det är häftigt att så och sen se det växa!
Snart är det dags att handla jord och fylla på i pallkragarna också så vi kan så på riktigt!
Nu börjar den här härliga tiden när man kan komma hem efter jobbet och vara ute i trädgården!
Grannarna som legat i ide i ett halvår dyker upp igen och vi står och pratar bort en stund över staketet!
Härliga tider!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar