måndag 3 april 2017

Och så har han lärt sig klättra ur spjälsängen...

... med huvudet före.
Vi bestämde oss för att låta honom sova med hjälm som lösning på det problemet!
April, april!
Vi köpte en planka på Ikea att sätta på sängkanten istället för själva spjälorna.
Sen snickrade han ihop sin "nya" säng tillsammans med sin pappa och kröp stolt ner
i sin stor-kille-säng!

























Varje gång jag ser sängen utan spjälor så hajar jag till, vi har en stor kille hemma nu!
Snart 2 år!
Likadant är det på öppna förskolan, mitt barn är ett av de större barnen!
Det närmar sig val av förskola också. Huva, hur ska det gå, hur ska det bli?
Säkert jättestimulerande och roligt för honom.
Men stackars mig då?
Behöver bearbeta att han inte är en bebis längre och faktiskt klarar en hel del själv. Tur att han ska vara hemma med mig och sin pappa tills efter sommaren så att jag har ett tag till på mig att vänja mig vid tanken!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar