tisdag 4 april 2017

Vårt besök på Loka Brunn

Vi unnade oss även varsin behandling när vi var på Loka Brunn.
Det brukar alltid ge spa-upplevelsen det där lilla extra att gå på någon skön behandling.
De behöver varandra de där två, behandling och själva spaandet, alltså hänga i poolerna
med lite smaksatt vatten, frukt och te!

Mamma och syrran tog en klassisk massage som var helt fantastisk.
De såg lika avslappnade ut som amöbor när de kom tillbaka.
Och jag testade något nytt, en handkur, riktigt häftigt, skönt och nyttigt för mina torra nävar.
Peeling fick jag först, såklart att man ska peela händerna innan man smörjer in dem, annars smörjer man ju bara utanpå det torra. Visste jag nog, men hade liksom glömt....
Sen en sådär fantastiskt lyxig och dyr handkräm som läkte en spricka jag hade på handen i princip på en gång! Lite skön nagelolja på det och så kom det häftigaste av allt; jag fick doppa händerna i ett parafinbad! Som ett lager med gele som stelnade utanpå händerna blev det och när lagret skalades av var händerna lena och fina som en babyrumpa!
Undrar om den finns som helkroppsbehandling? För det ska jag ta nästa gång!
Vi håller redan på att planerar en nästa gång, det blev nämligen ett strul med vår bokning och som kompensation för det fick vi rabattkuponger på ett nytt besök, snacka bra bemötande!

























Soffhäng i loungen.

























Lyxig känsla.

























Badrocksmyset.

























Och så maten!

Det här är bara salladsbuffén, jag hade kunnat äta mig mätt på bara den för det var så helt vansinnigt gott! Sen fanns det en krämig rotfruktssoppa också och på det en fiskrätt och en kötträtt.
Som avslutning kladdkaka med grädde och kaffe.
Efter lunchen så rullade vi hem och behövde inte äta mer på hela den dagen.

/ Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar