fredag 14 april 2017

Tack för vädret!

Imorse vid 6 var det upp och hoppa som vanligt. Yr i nattmössan trodde jag först att jag såg i syne, men icke. Snön vräkte ner och det låg flera cm på backen! Hej aprilväder!


Tur att det är påsk inne ändå. Gula fina blomman som vi fick av mamma. 

- Mamma, tror du jag fixar att hålla den här vid liv?
- Jadu, jag vet ärligt talat inte...

Ja ibland  får jag nog skylla mig själv att jag frågar. 


När vi syskon var små hade vi sånt här eget gräs vi fick så. Alla hade en liten, liten låda på rummet som vi fick sköta om alldeles själva. I dem satt det små kycklingar. Jag minns det så väl, gräset var så mjukt och det kittlades när man drog handen genom det. Nu ville vår mamma, barnens mormor föra traditionen vidare och Lilla G och Lilla J fick varsina gräs att sköta om. Fint! Det ska Lilla G få varje påsk nu.


I eftermiddag har vi varit hos syster med familj. När Lilla J hade käkat upp tillräckligt av sin mat ställde han glatt över tallriken till Lilla G och utbrast Geta! Mat!
Och hon är inte bangen så snabbt som ögat hade hon hela handen full av pasta som hon proppade in i munnen. Kusinerna alltså, de kommer bli livsfarliga tillsammans!

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar