fredag 12 maj 2017

En fredag i Motala

Idag har vi varit på utflykt i Motala!
God mat, lek och bus och lite shopping.
Jag gjorde en ny synundersökning och hoppades på att kunna få nya glasögon då jag tycker att jag inte ser något vidare. Men tyvärr visade det sig att mitt synfel inte går att fixa till med hjälp av glasögon
utan det bara är att försöka leva med. Och så är det ju, man gör det bästa med det man har, försöker se positivt på saker och ting och njuta av det man har. I mitt fall ett öga som är prima! Så bäst att fokusera på det och inte på det andra ögat som inte ser så bra.


Det är så mysigt nere vid hamnen i Motala, efter en god lunch gick vi och kikade på Draken som spanar ut över båtarna som åker in och ut ur kanalen.

Ett besök på Busfrö där man kan köpa begagnade kläder och leksaker blev det också, riktigt bra affär!



Tack för idag!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar