tisdag 26 december 2017

Vår nygamla byrå

Nu är den klar!
Så här fin blev den vår nygamla byrå!
Den är vitmålad för andra gången och till korgarna har jag sytt i tyg
för att göra dem lite trevligare och finare. Sydde framstycket i tre olika färger
och resten av tyget är ett vanligt gammalt lakan som jag klippt isär.



Den har faktiskt varit med riktigt länge den här möbeln.
Jag köpte den när jag pluggade och bodde i Örebro. Fick syn på den
i en affär och tyckte den skulle passa perfekt i hallen, slog till, kånkade
ut den stora lådan och gick ut. Kom på att jag ju inte hade någon bil,
för jag ägde ingen bil och det var ganska långt hem, iallafall så pass
att det hade varit rejält bökigt att få hem byrån för den är ju ganska otymplig.
Men så fick jag syn på min mormor och morfar på parkeringen, första och ända gången
jag sprungit på dem så där spontant i Örebro, så de körde hem den till mig!
Min vanliga tomtetur!




















Här är den efter första ommålningen, när den bodde med oss i Orsa och var nattduksbord.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar