fredag 12 januari 2018

En babyfilt

Det blev en liten gallerfilt till bebisen, mysigt att sitta och virka lite nu och då, framför TV:n, när lillkillen bygger lego och jag sitter med så brukar jag virka och så pratar vi om viktiga saker. Viktiga saker kan vara varför Blixten McQueen  är röd, vad hundarna tänker på och var månen är på dagen. Vad tågen i Chuggington heter (den och Barbapapa är favoriter just nu), om Hugo är en katt, varför vattenpölarna blir is och om det är lördag idag.

Sisådär 10 timmar virkning senare så upptäckte jag att filteländet ju var helt snett. Försökte rädda det med att virka en kant, det hjälpte inte. Så jag repade upp den! Ingen filt längre utan en massa garnnystan igen. Bara att börja om, lägger man ner så mycket tid och kärlek vill man att det ska bli bra såklart. Inte kan man ha sin bebis i en sned filt, hur skulle det se ut? En likadan blir det inte, satsar på snäckskal den här gången. Ge mig ett par veckor och ett tiotal timmars virkning så kommer resultatet!
”Titta vilken stor mage mamma har fått!” sa jag till Lilla J. ”Ja mamma, det är bebisen.” sa han. Så okomplicerat och så rätt!
”Tror du det är en liten kille eller tjej?” ” Det är en bebis mamma!”  Ja precis, så är det ju och allt annat är faktiskt oviktigt! Älskade lilla unge och ditt fantastiska sätt att se på livet!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar