måndag 5 februari 2018

Bröderna fluff

Sovmorgon, förskolelämning och sen en skön promenad i det kalla och soliga vädret är verkligen inte fy skam som start på dagen och veckan!

Jag vaggade fram i snön och Hugo och Kiwi sprang i cirklar runt mig. Deras glädje över snö och att få springa fritt smittar av sig trots att jag rör mig som en trög sengångare.


Hugo har slutat rymma till grannen  för att pinka in revir, slutade samtidigt som deras tik slutade löpa såklart. Av den kemiska kastreringen är vi inte så säkra längre på att vi märker så mycket. De skäller, bråkar ibland och är ganska som vanligt. Verkar vara mest en uppfostranssak det där och inte något som gick att lösa med en spruta.

Däremot så har lille Hugo börjat vakta mig nu. Han sover gärna på min sida i sängen och vill vara nära, nära. Troligtvis känner han att något närmar sig och vill hålla lite koll på matte. Väldigt skönt tycker jag, att klappa en hund är verkligen avslappnande. Borde kanske ta med honom till förlossningen!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar