torsdag 22 februari 2018

I väntans tider

Här går vi i väntans tider! Försöker att vila och ta det lungt, samtidigt som man vill göra lite för att tiden inte ska bli för långsam. Njuta av de här härliga dagarna med Lilla J.

Idag såg vi en död älg, det var en ko visst, men det var det ju ingen av oss som visste (den var flådd).

Frågorna var många att besvara ”Varför var den död?” ”Vem hade dödat ihjäl den?” ”Kunde den rymma?” ”Var den farlig!” Han kom fram till att den nog frös utan päls och behövde gå in, det var också bra att stänga in den ifall den skulle försöka att rymma. Jag höll med!

På tema livet så har jag fått veta av honom att man har en navel för att det är där i som bebisen bor.

Älskade lilla unge och dina fantastiska slutsatser!

Nu har jag just vaknat efter en lång powernap på soffan, lilla han sover också. Nu blir det kanske en sen kväll, men vad gör väll det när man har sportlov!?


Tänk att vi har en riktig vinter även här, härligt! Jag hade i mitt huvud tänkt att det ju är en vårbebis, men icke sa nicke! I år kommer du få fira födelsedag på vintern hjärtat!

Nu ska den här bebisen bara knipas om så att den håller sig inne över fredagen också! Inga bebisar får starta igång något på fredag natten heller. Det är jobbgrejer, festgrejer och lite annat smått och gott för alla inblandade, barnvakt, hundvakt och mannen som jag ju tänkt ta med på förlossningen. Själv har jag inga storslagna festplaner. Jag ägnar mig mest år själva knipandet. Men en Vasaloppsbebis vore väll häftigt!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar