onsdag 7 februari 2018

Inte så dumt nu heller

Tiden precis just nu är inte heller så dum alltså!
Snacka om att den som väntar på något gott... en väldigt speciell tid det här med all nervositet och allt som händer hela tiden och så all förväntan!

Barnmorskan sa igår att nu kan det komma bebis när som helst! Men jag har bestämt mig för att 25/2, på Vasaloppet skulle kunna passa bra! Hon sa också att tvåbarnschoken inte gick att jämföra med enbarnschocken, visst kunde två barn vara dubbelt så mycket jobb men också dubbelt så mycket glädje och tvåan hänger bara med, ettan har liksom banat väg! Då hoppas vi på att hon har rätt, ingen chock, bara glädje!
Jag tror på fem krystvärkar, sen är bebis ute! sa hon också. Och så berättade hon några ”bra att veta-saker” ifall man skulle föda i bilen. Hahaha! Nej tack, det har jag inga planer på! Om vattnet går i bilen, eller om man föder barn i bilen så rekommenderade hon att man inte berättade det för rekondfirman för det kunde vara svårt att få någon att vilja rekonda bilen då. Att vara barnmorska måste vara ett spännande jobb!
Nu ska vi njuta av även denna graviddag och idag är alla dessutom lediga från jobb och förskola. Kanonkulan är perfekt stor för att använda som kudde eller ryggstöd, mina mjukaste och skönaste byxor sitter uppe utan att kana eller trycka! Livet är bra härligt!
/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar