onsdag 7 februari 2018

Det tar sig med foglossningen

Nu i vecka 37 så tycker jag äntligen att det känns något bättre med foglossningen. Mer rörlig är jag inte, men det gör mindre ont, ja av foglossningen alltså!










Så här såg det it en höstdag när jag var tvungen att ta mig ut i en skogsdunge för att känslan var att jag skulle kvävas utan skogsluften. Bilen fram till skogskanten och sen kryckorna med så jag kunde ta mig en bit in. 

20 veckor ungefär har jag dragits med riktig jädra foglossning, sen vecka 18 ungefär. Finns såklart många som har det mycket sämre än mig, som är helt sängbundna under graviditeten på grund av sin foglossning.

Nu är det mer att jag känner mig som en överviktig pingvin som gör det otympligt och svårt att röra sig. Några raska eller långa promenader står alltså inte på dagsschemat.


Men jag är glad för idag har jag gjort allt det här! Nu ligger jag utslagen i sängen med en vild bebis i magen och tar igen mig lite. 

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar