onsdag 13 juni 2018

Bryggan och maskinen

Vi hänger mycket nere vid bryggan. Lyx att bara kunna knalla ner och hänga där. Storebror fiskar lite med hoven, badar med madrassen, går ut på bryggan och klättrar ner på stegen. Lillebror ligger i vagnen eller på en filt i gräset. Mamman bara ler!

Och symaskinen går varm. Jag har kommit in i ett riktigt syssug nu. Det är så roligt att sy till grabbarna och jag har en lång, lång lista med saker jag vill sy. Flera projekt igång samtidigt och lite blir klart i taget. Just nu är det kalsonger till Lilla J som blivit färdiga! Med cyklar på, lagom till Vätternrundan, kan ju inte bli bättre! Kul sätt att höra av med lite småbitar på. Jag tog helt enkelt ett par av hans gamla kalsonger och klippte isär och använde som mönster. Har testat några varianter och tycker att jag hittat en modell som passar perfekt. Kalsongresoren är från Bibbis textil där de har i princip allt och bästa servicen!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar