söndag 11 maj 2014

Ansiktsmaska mera!

Medan syrran lyfte skrot i trädgården passade jag på att stanna inne och behandla min hy. Under årets alla årstider händer det mycket med hyn. Min är för det mesta torr, väldigt torr eller skittorr. Ett enkelt tips är då stt använda sig av en ansiktsmask. Du kan enkelt göra en egen mask men som sagt så valde jag att inte träna och inte göra en egen ansiktsmask utan råkade bara ramla över en ansiktsmask när jag letade efter något annat. En ansiktsmask kan du lägga ungefär en gång i veckan.




Huden återfuktas och känns riktigt fräsch. Man bör dock tänka på vad man har för hy. Jag som har en torr hud ska inte använda någon mask som stelnar och torkar ut huden för då förvärrar jag den bara. Efter jag tvättat bort masken återfuktade jag ytterligare med en ansiktskräm från Medevibrunn som endast innehåller naturliga meddel.



 / Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar